Varför tappar gul Molly sin färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ridden
    • September 2019
    • 2

    Varför tappar gul Molly sin färg?

    ​​​​​Hej den senaste tiden har jag haft väldigt mycket koll på en av mina Mollys som har tappat sin färg. Den äter som den ska och är väldigt aktiv bland de andra fiskarna i akvariet.

    Upptäckte det sen 2 månader tillbaka men har inte lyckats komma på vad det är. Ingen annan Molly i akvariet har det. De flesta är exakt lika gamla.

    Är det någon sjukdom som behövs behandla eller vad kan det handla om?

    Här är en länk på en bild av fisken medan den äter.
    Bildtagg är en gratis bilduppladdningstjänst där du kan ladda upp och dela dina bilder på bland annat forum, sociala medier. Ingen registrering krävs. Välkommen!


    Tack i förväg
    Med vänlig hälsningar
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Hej, är detta en fisk som är lite äldre kanske? Jag har sett liknande hos en fisk jag hade och då tänkte jag att det berodde på ålder.

    Kommentar

    • Ridden
      • September 2019
      • 2

      #3
      Nej den är bara 4 månader gammal. Läste också att det kunde ha med åldern att göra men kändes konstigt eftersom den inte har blivit så gammal ännu.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Det kan finnas lite färgvariation bland molly och platy, men jag såg inget konstigt på bilden.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • godishanna
          • August 2019
          • 17

          #5
          Hur har det gått med din fisk?
          min gula hona har också långsamt blivit mindre och mindre gul. Hon är pigg och ynglar med jämna mellanrum så om det inte vore för färgen hade jag trott hon mådde bra... Vet ej ålder då hon var fullvuxen när jag fick henne.

          Kommentar

          Arbetssätt...