Sjuk platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hhduj
    • December 2018
    • 16

    Sjuk platy?

    Hej! Jag har ett gäng platy (3 honor 1 hane) i ett kar med lite andra fiskar. Alla mår bra förutom en platy som för tillfället bara ligger vid ytan. Trodde först att hon var död men när jag tog en närmare titt så andades hon och rörde på fenorna.

    Allt har varit som vanligt förutom att jag imorse hittade lite äldre fiskmat (kanske 3 månader gammalt) och tänkte att jag kunde mata de med det lilla som var kvar. Men hon har mått bra hela tiden framtills nu då jag hittade henne vid ytan. Är hon sjuk? Men jag tänker ifall att det var fiskmaten skulle väl de andra också vara som henne.

    Mvh

    Viktor
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Nja.. det enda som händer med gammal fiskmat är att näringsinnehållet försämras.
    Saker kan drabba fisk och det är svårt att komma fram till en säker orsak...
    Jag har kommit fram till obestridlig fakta att mina luftdrivna filter håller mina fiskar mycket välmående på ett sätt jag aldrig lyckats uppnå med ytter eller innerfilter.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • hhduj
      • December 2018
      • 16

      #3
      UPPDATERING: Allt är bra med platyn nu. Den mår bra. Denna tråd kommer nu att läggas ned.

      Gott nytt akvariskt år!

      Kommentar

      Arbetssätt...