Problem med aggressiv platyhane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blackgoat
    • August 2007
    • 19

    Problem med aggressiv platyhane

    Jag har två stycken sorters Platy i mitt kar, wagtail och Indian. Det är fyra av varje med 1 hane / 3 honor.

    Nu till mitt problem, min Indian hanne jagar konstant mina wagtail, hona som hane. Till och med bitit i fenor på honorna. När han umgås med sina "egna", är det bara en hona han hänger med. Tänkte det skulle lugna ner sig efter de fick yngel, men icke.
    Men det är bara dom andra platys i hela karet som han jagar. Ingen annan fisk blir jagade.

    Nu är frågan, vad ska jag göra?
    Köpa en till indian hane för att få han på andra tankar
    Köpa en större wagtail hane då min är ganska liten.
    Eller göra mig av med honom

    Har provat sätta honom i ett separat kar och sedan tillbaka. Har även möblerat om karet. Det har bara funkat 1-2 dagar, sen är han tillbaka i samma spår igen.

    ​​​​​​
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det rör ju sig om samma art så om man bara har 2 hanar så finns risken att de börjar bråka. Antingen får du nog skaffa fler hanar eller så ta bort 1
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Blackgoat
      • August 2007
      • 19

      #3
      Ok, har en hel del yngel nu så jag får se om ett tag om det blir bättre med flera hanar med tiden.

      Kommentar

      Arbetssätt...