Fler fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hannah86
    • August 2016
    • 14

    Fler fiskar?

    Hej, har nyligen startat ett akvarium för första gången på länge. Innförskaffade ett 120 liters när vi upptäckte guldfisk yngel I dammen och beslutade att ta in några. Har 5 st små där i nu, som ska växa till sig för att sedan återvända till dom andra. Tyckte det var lite tråkigt med bara dessa så gick och köpte några till fiskar, fredliga som inte äter yngel efterfrågade vi och fick välja mellan några olika sorter. Sonen valde black molly, 8 stycken fick följa med hem, 2 hanar resten honor. Även 2 stycken otocinclus blev det. Nu i efterhand när jag läst på lite såg jag att det var väl inte en ideal mix av fiskar då guldfisk vill ha svalt och molly varmt bl.a. men det får vara tills guldisarna får flytta över till innedammen med de andra i höst. Nu undrar jag om vi kan ha några fler fiskar i akvariet? Tycker det är lite tråkigt med bara de svarta mollysarna. Hade ciklider under tonåren som jag gillar skarpt men det får nog bli i ett annat akvarium. Men något annat lite färggladare? Vad skulle passa? Vill inte heller överbefolka..
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag hade nog avvaktat med fler fiskar tills guldsiarna har flyttat.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...