Nya platys som bråkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _sushi_
    • June 2016
    • 3

    Nya platys som bråkar

    Jag startade ett akvarium på 30 l, för ungefär 5 dagar sen. Igår köpte jag fiskar, två stycken platys, hanar. Allt gick hur bra som helst och de verkade komma till ro i sin nya miljö. Fram tills idag, då jag skulle mata dem för första gången märkte jag att de har börjat bråka. Eller rättare sagt, den ena har börjat jaga och putta på den andra. Den andra simmar lite snett.

    Någon som anar vad detta kan bero på och vad jag kan göra?
  • Gäst

    #2
    Fiskar gör så, vissa arter mer än andra. Fiskar kan bråka om "bästa platsen" (revir), föda eller om honor. Du har ett litet akvarium, se till att den jagade fisken har en chans att komma undan kanske genom att plantera någon växt. Välj fiskar som passar ihop, som inte blir så stora, inte för många sorter utan hellre lite fler av samma...

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      2 hanar i ett så pass litet akvarium kan det nog bli så - är nog bara att avvakta och se vad som händer. Och som redan nämnts - se till att det finns gömställen.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Det är bättre att ha mindre fiskar i ett så litet akvarium,kanske du skall byta ut dina platyn,sagt i all välmening

        Kommentar

        Arbetssätt...