Platy frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SlöjstjärtsTösen
    • February 2016
    • 131

    #16
    Filtret är ett innefilter: bioflow 3.0.

    Kommentar

    • Bisho
      • September 2013
      • 304

      #17
      Ursprungligen postat av SlöjstjärtsTösen

      Jag tror cirkulationen är ganska bra, har samma filter som kommer med akvariumet, bara ett nyköpt då. Jag tror inte jag kan ställa om filterstyrkan på något vis, tog och riktade utflödet lite mer mot ytan för några veckor sen för att öka "syre tillsättningen". Tror det drar ganska rejält då de mindre fiskarna ofta har lie kämpigt att simma i det hörnet pumpen är riktad.
      Det låter bra.
      Men mitt tips är att du skall sänka kraftigt med matningen. 1 gång varannan dag och vattenbyte på 20-30% varannan dag

      Jag hade gjort det om jag hade varit dig i alla fall
      Mitt tanganyika akvarium
      https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

      Kommentar

      • SlöjstjärtsTösen
        • February 2016
        • 131

        #18
        Jag förstår inte riktig anledningen till att göra så då jag senaste 2 månaderna har gjort extra många vattenbyten, men jag får väl fortsätta med det ett tag till framöver. Tack för hjälpen!

        Kommentar

        • Bisho
          • September 2013
          • 304

          #19
          Ursprungligen postat av SlöjstjärtsTösen
          Jag förstår inte riktig anledningen till att göra så då jag senaste 2 månaderna har gjort extra många vattenbyten, men jag får väl fortsätta med det ett tag till framöver. Tack för hjälpen!
          Det kan vara möjligt att förklarar lite dåligt!
          Men jag citerar vad en av Zoopets medlemmar skrev här för några år sedan:

          Min anledning till vattenbyten är att man fyller på med saker kontinuerligt (fiskmat och spårämnen i vattnet), om man då bara ersätter det avdunstade vattnet så kommer till slut något komma upp i tillräckligt höga nivåer så att det blir skadligt för fiskarna. Byter man vatten kontinuerligt så transporterar man bort en del av detta och förhoppningsvis får man välmående fiskar.
          Det var min tanke. Men hoppas att du får rätt på ditt kar och dina fiskar oavsett

          Lycka till
          Mitt tanganyika akvarium
          https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

          Kommentar

          Arbetssätt...