Kan man se på en Platy eller Guppy hanes beteende om honan ska föda snart?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Lyxmamma
    svarade
    Tack Kjell det är nog stress så jag tror de håller på dem men de verkade så stressade i yngelkaret så jag släppte ut dem igen härom dagen. Stoppade tillbaka dem igen i morse och hoppas det kommer några små snart 😀

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Honorna ser väldigt runda ut ("sprickfärdiga") strax innan de släpper ynglen. Sedan så klart så går de och "håller" på dom längre om de känner sig stressade så det bästa är så klart att flytta honorna till ett yngelkar.

    Lämna en kommentar:


  • Kan man se på en Platy eller Guppy hanes beteende om honan ska föda snart?

    Hej

    Jag har två guppy honor som borde föda när som helst. Känns som att det har gått väldigt lång tid nu och försöker jag räkna bakåt så har det nog gått fyra veckor nu. Sista dagen har en till två hanar börjat förfölja den ena honan rätt mycket. Jag har sex honor och två hanar och en av de dräktiga honorna verkar väldigt intressant just nu. De följer mest efter och verkar inte försöka parningsdansa runt henne. Kan det vara ett tecken på att hon ska föda snart?

    Jag har också en Platy hona som ser ut att vara dräktig och hanen följer henne som en skugga nästan hela dagarna. Har precis köpt två honor till men den dräktiga honan och hanen jagar bort dem hela tiden. Hanen är inte ett dugg intresserad av de nya honorna. De ser ut att mobba dem mest och de ser lite kuvade ut. Kan det vara så att även hon ska föda snart så att han har full fokus på henne? Borde jag köpa fler Platys så att de två honorna inte blir lika utsatta av den dräktiga honan och hanen?

    Tack på förhand!
Arbetssätt...