Mina guppies kan inte föda!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anja91
    • January 2004
    • 16

    Mina guppies kan inte föda!!!

    HJÄLP!!! Mina guppys är med yngel, men föder aldrig, jag har haft dem i en månad nu och bara sett ett enda yngel. Honorna är uppblåsta och jag vet inte vad felet är. De får mat 2 gånger om dagen. Tacksam för svar!
    Anja
  • fveduk
    • November 2003
    • 127

    #2
    Det tog väldigt lång tid innan min hona födde. Det är bara att vänta och se ;P
    //Fveduk

    Kommentar

    • NaObie
      • December 2003
      • 126

      #3
      Andra fiskar kanske har ätigt upp dom?
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638

      Kommentar

      • martina
        • September 2003
        • 31

        #4
        det tog minst två kullar innan mina guppys kom igång ordentligt. från de första två fann jag bara fem yngel men nu är det betydligt fler.
        och mata dom bara inte för mycket. kan vara därför dom jämt och ständigt är uppblåsta!
        mvh

        Kommentar

        • Mia_20
          • February 2004
          • 41

          #5
          hej! Det kommer säkert snart små bebisar! Det tar juh trots allt ca: 4 veckor. När du ser att guppyhonan är mycket vid botten eller står väldigt stilla i lugna områden kan du placera den i ett yngelakvarium som kallas yngelkasse. Lycka till!!

          Mia

          Kommentar

          • Kewell
            • December 2008
            • 95

            #6
            Ursprungligen postat av Mia_20
            hej! Det kommer säkert snart små bebisar! Det tar juh trots allt ca: 4 veckor. När du ser att guppyhonan är mycket vid botten eller står väldigt stilla i lugna områden kan du placera den i ett yngelakvarium som kallas yngelkasse. Lycka till!!
            Använd absolut inte yngelkasse därför att honan får stress så det kan vara massor som dör. Utan låt den föda i ett akvarium med massor av växter i om du är osäker kan du även lägga den i en sällskaps akvarium om du har.

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Tråden är fem år gammal så troligen har hennes guppyhonor ynglat nu.....
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              Arbetssätt...