Hur är hon gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linn_guppy
    • December 2008
    • 57

    #16
    jo jag köppte tre guppys i går och det var två honor oc en hane båda honorna har en mörk prick vid anal fenan och den ena är ganska stor runt magen medans den andra är lite smallare är någon av dom gravida tror ni svara gärna är rätt nyfiken :P

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #17
      Det låter helt säker som att dom båda är gravida så lycka till.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Linn_guppy
        • December 2008
        • 57

        #18
        tack så mycket :P ska köpa en yngelbur på fredag så ska jag lägga i honan när det börjar märkas att det är dags :P

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av sune
          Får hoppas att hon har sparat sperma då eftersom den som avled var en av hennes egna barn ... usch det hade ju varit incest ju ...
          I fiskvärlden spelar det ingen roll, man kallar det för linjeavel eller liknande i det fallet man korsar syskon med varandra. man kan också korsa pappa med dotter om man behöver förstärka vissa anlag. Fiskar är inte känsliga för inavel, däremot bör man alltid ta bort alla svaga individer i alla de fall de visar sig, då har man snart en stark och livskraftig grupp som kommer klara sig fint utan tillskott under lång tid.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av Tropfrog
            Sperma??? Skall man vara riktigt rätt på det så är det mjölke hon sparar.
            mVH
            magnus
            Guppyhanen (och andra levandefödarhanar) för över ett "spermiepaket" vid befruktningen. Mjölke kallas spermierna mer då det handlar om fritt lekade arter, t.ex. våran svenska mört eller gädda. Även tetror och barber har denna typ av befruktning. Det hanlar nog mest om språkbruk egentligen eftersom att mjölken innehåller spermier den med.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #21
              Ursprungligen postat av Linn_guppy
              tack så mycket :P ska köpa en yngelbur på fredag så ska jag lägga i honan när det börjar märkas att det är dags :P
              Det är bara nödvändigt om du har glupska fiskar tillsammans med dem, man får oftast ett mycket bättre resultat om honorna får föda fritt och det finns massor av gömställen för ynglen att ta skydd inne bland. Yngelkassar stressar honan mer än de räddar yngel, dessutom kan vissa honor mycket väl äta alla yngel själva ändå....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Linn_guppy
                • December 2008
                • 57

                #22
                jag har fått yngel alla ser fina ut men en är helt illröd redan på sin första dag och är helt garanterat ett guppy yngel men vad är orsakern och vf är den så har döpt den till red nex :P

                Kommentar

                • Linn_guppy
                  • December 2008
                  • 57

                  #23
                  vad ja´kan det bero på den är ju helt ill röd en är den sjuk på något sätt???

                  Kommentar

                  • Linn_guppy
                    • December 2008
                    • 57

                    #24
                    behöver ett svar är rätt orolig om det kan vara en sjukdom som smittas elr kan den vara helt illröd iaf ???
                    Senast redigerad av Linn_guppy; 04 January 2009, 20:33. Anledning: så nu har jag ändrat lite fel :P:P:P:P

                    Kommentar

                    • Stoffz
                      • October 2008
                      • 198

                      #25
                      Det är nog ingen fara Vänta och se

                      Kommentar

                      • FamiljenMårtensson
                        • October 2008
                        • 93

                        #26
                        Vad jag har hört så kan djur under Hamster-storlek inte bli inavlade, utan bara missbildade.

                        Om en människa skulle pumpa ut lika mycket barn som en guppy gör, skulle våra barn också bli missbildade :P
                        Om de nu blir missbildade så att det skapar problem för dem, eller om man inte vill avla dem vidare, skulle man ta kål på dem, sa han i butiken iallafall =)
                        Jag Är Smartare Än Mina Fiskar! (Eller?) 8D

                        Kommentar

                        • Linn_guppy
                          • December 2008
                          • 57

                          #27
                          Ursprungligen postat av Stoffz
                          Det är nog ingen fara Vänta och se
                          okej tack kan den vara röd i färgen hela livet ut tror du??) :P:P:P:P

                          Kommentar

                          • RasseRk99
                            • December 2008
                            • 29

                            #28
                            de ska också vara svarta om magen!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...