Jumbo Guppy på väg tillbaka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Do`h
    • September 2003
    • 277

    #16
    En annan grej vad gäller storleken okej som fan!Min nyaste är på 7.8cm och avrundar man det så blir det ju 8 eller hur ?
    Jag har en annan som jag köpte där och den är nu på väg upp mot 9....
    *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      #17
      Do'h: Jag uppfattade ditt inlägg som ett påhopp på den zoologiska affären och dess innehavare.
      Ironi är SVÅRT i skriven form, undvikes därför med fördel helt. Om du vill använda ironi, var noga med att använda smile:isar "" eller ironiparenteser "(* *)" runt texten. Samt gärna tala om vad du egentligen menade med din ironiska text. Annars är det som tidigare skrivet mycket lätt att missupfatta ironin som något man faktiskt menar.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • Do`h
        • September 2003
        • 277

        #18
        Jo det är ju tyvärr det som är problemet när man inte ser ansiktsutryck osv osv...men HADE jag skrivit DEN MEST SEIÖSE HANDLAREN I STAN då hade det Säkerligen blivit ett påhopp av nån annan För att den ironin misstolkades!eller rättare sagt bara för att det tyckt att det var ironiskt Fastän jag inte hade gjort varken smileis eller annat
        Jackson: Var det inte det jag gjorde ?
        "Jag skrev Den mest oseriöse handlaren i stan...=)Behövs det sägas mer... nä han är faktiskt helt ok "
        Jag har skrivit ironin märkt ut ironin och förklarat ironin om bara Guy Hade Citerat HELA meningen istället för valda delar så ...

        För att vara på det klara med alla parter
        Zoologiska i Halmstad: Helt okej butik, JÄvligt mycket kompetens!
        Arken:Kompetent, men inte så mycket att välja på !
        Akvarieshopen :helt okej butik ,Jävligt okej snubbe med rätt så bra kompetens!

        Nån som Tycker att jag har skrivit kryptiskt nu så kan ni väl fråga istället så slipper vi den taskiga stämningen !
        *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

        Kommentar

        • clownis
          • January 2009
          • 5

          #19
          nyinflyttad

          Såg att ni snacka lite om olika akvarieshopar i Halmstad, ska införskaffa lite firrar.. vilken butik i halmstad är att rekommendera? Har varit runt och kollat lite på de olika ställena och fick absolut bäst hjälp och kontakt med personalen på akvarieshopen (den som ligger i en källare på (Nyatorp?) men hur är kvaliten på hans fiskar och tillbehör? Någon som har erfarenhet av tidigare köp i denna butik? tacksam för svar
          Katrin Svensson

          Kommentar

          • Salta Katten
            • March 2008
            • 740

            #20
            Ursprungligen postat av clownis
            vilken butik i halmstad är att rekommendera?
            Åleds kanske? Gott rykte har de i alla fall!

            Det var en fasligt gammal tråd du grävt fram...

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #21
              Ursprungligen postat av clownis
              Såg att ni snacka lite om olika akvarieshopar i Halmstad, ska införskaffa lite firrar.. vilken butik i halmstad är att rekommendera? Har varit runt och kollat lite på de olika ställena och fick absolut bäst hjälp och kontakt med personalen på akvarieshopen (den som ligger i en källare på (Nyatorp?) men hur är kvaliten på hans fiskar och tillbehör? Någon som har erfarenhet av tidigare köp i denna butik? tacksam för svar
              Jag rekommenderar dig att gå till Åled´s, Halmstads zoologiska, Akvarieshopen, dessa helt utan inbördes ordning. Åled´s är överlägset störst,har flest fiskarter och bra frysfoder, men är kanske dyrare än de andra.
              Halmstads zoologiska har ganska mycket att välja på i hyfsad prisklass, fast har som sagt inte alltid lika fräscht i lokalen. Billig "dussinfisk".
              Akvarieshopen är fräscht, men en lite mindre butik med lite mer begränsat utbud, skall du köpa vanliga "dussinfiskar" så kan du dock gärna starta inköpsrundan här. Oerhört trevlig ägare.

              I Halmstad kan du dessutom besöka Grizzlybutiken ute på Stenalyckan, var bara försiktig med vilka fiskar du köper, när jag har varit där verkar kvalitén på fisken varierat väldigt. Personalen kanske inte heller är lika kunnig som på de tre andra butikerna....det ÄR ju inte heller en renodlad akvariebutik så det kanske man inte kan önska sig heller. Ibland kan man dock göra fynd, en gång hittade jag jättefina högfenade fläckiga pansarmalar för endast 25:- stycket....

              När det gäller storleken på guppy så varierar storleken med flera olika "parametrar",t.ex. honorna blir större för varje födsel/högre ålder, har de gott om plats och bra varierat foder så växer de bättre, samt att det varierar emellan olika akvariestammar hur stora de blir. Hos en odlare i stockholm som jag fick äran att besöka såg jag honor som var uppåt 7-10 cm stora, samt en del hanar som var nästan lika stora, men det var bara hans avelsdjur som var stora.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • clownis
                • January 2009
                • 5

                #22
                lite efter kanske :P

                Ursprungligen postat av Salta Katten
                Åleds kanske? Gott rykte har de i alla fall!

                Det var en fasligt gammal tråd du grävt fram...
                haha jag vet men man måste ju fråga om man har något på hjärtat..såg att någon nämde olika butiker i halmstad..
                Katrin Svensson

                Kommentar

                • clownis
                  • January 2009
                  • 5

                  #23
                  tack "tummen", väldigt bra tips! verkar finnas en hel del bra butiker här i Halmstad, nu är det bara att välja.
                  Katrin Svensson

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #24
                    Jag står gärna till tjänst.....
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    Arbetssätt...