Fel art

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Ken får träna lite mer på att ta artfoto (inte helt enkelt) så kommer han nig så småningom att få till ett riktigt bra artfoto
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      Ja. Ungfiskar.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #18
        Jag ser tre fel:

        1) Kameran
        2) Han bakom kameran
        3) Fiskjäveln som inte står stilla.

        Lågoddsare på nr 2. Han kan knappt ta en vettig bild på sina egna yngel när de sover.....

        Funderar på att offra en firre. Upp med han. Låt han dö. Lägg han på ett svart papper. Sedan fota.

        Ger upp....... det gaur igge....

        Ledsen....men jag försökte iaf...
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          Jag ser tre fel:

          1) Kameran
          2) Han bakom kameran
          3) Fiskjäveln som inte står stilla.

          Lågoddsare på nr 2. Han kan knappt ta en vettig bild på sina egna yngel när de sover.....

          Funderar på att offra en firre. Upp med han. Låt han dö. Lägg han på ett svart papper. Sedan fota.

          Ger upp....... det gaur igge....

          Ledsen....men jag försökte iaf...
          Ken, jag tror inte alls att det är något fel på något av det du nämner
          För ett artfoto så måste du ha fisken nära frontrutan, och inte rikta blixten (säger jag som aldrig använder blixt) mitt framför fisken utan lite åt någon av sidorna, då går det lättare att "skära" bort själva blixten om den syns. Tålamod behövs också, det brukar bli många bilder inna man blir hyfsat nöjd .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #20
            Ursprungligen postat av Inger H
            Ken, jag tror inte alls att det är något fel på något av det du nämner
            För ett artfoto så måste du ha fisken nära frontrutan, och inte rikta blixten (säger jag som aldrig använder blixt) mitt framför fisken utan lite åt någon av sidorna, då går det lättare att "skära" bort själva blixten om den syns. Tålamod behövs också, det brukar bli många bilder inna man blir hyfsat nöjd .

            //Inger
            Instämmer - det viktigaste är tålamod och åter tålamod
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              Gör ett sista försök ikväll när de somnat. Största hanen sover rätt nära rutan.
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #22
                Nä, det är som sagt var tur att man håller sig till andra saker som försörjning än bilder på levande fisk.......


                Jag ger upp. Jag kan helt enkelt inte.

                Hoppas det löser sig iaf.
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #23
                  Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                  Nä, det är som sagt var tur att man håller sig till andra saker som försörjning än bilder på levande fisk.......


                  Jag ger upp. Jag kan helt enkelt inte.

                  Hoppas det löser sig iaf.
                  Ok - inget att göra åt.

                  Någon annan som har något montezumae-foto (eller har den arten och bor nära mig för då kan jag fota)
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #24
                    Nu har ett nytt foto lagts upp för arten. Denna hane kommer från El Quince, Mexiko och har skickats in av "nothobranchius". Stort tack Robert och han skrev också att han skulle skicka in ytterligare ett om några veckor på ett exemplar som kommer från Rio Tamasopo
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #25
                      Så då kommer mina bilder att läggas till som X. nezahualeoyot?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #26
                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Så då kommer mina bilder att läggas till som X. nezahualeoyot?

                        //Inger
                        Jepp
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...