Guppyfrågor (Graviditet)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cellzqr
    • November 2015
    • 2

    Guppyfrågor (Graviditet)

    Hej
    Har köpt 2 nya guppyhonor för någon dag sedan och jag tycker att dom ser gravida ut. Det jag undrar är ungefär hur länge det är kvar tills dem föder, Behöver inte vara exakt såklart men om någon skulle kunna svara på om det handlar om säg 1 vecka eller 2-3 veckor så skulle jag bli nöjd.
    Kommer posta flera bilder, ringar in dom med olika färger så ni kan skilja dem.

    Tack på förhand//
  • cellzqr
    • November 2015
    • 2

    #2
    Hur infogar man bilder??

    Hur infogar man bilder?

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      #3
      Ursprungligen postat av cellzqr
      Hur infogar man bilder?
      Det är en funktion enbart för betalande medlemmar. Men du kan använda en bild-hostingsajt, till exempel laddaupp.se eller forumbilder.se och sedan länka till bilderna i ett inlägg här.

      Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • ullo
        • February 2015
        • 181

        #4
        Nåt jag hittade nånstans på nätet och som jag jag kör på är att när honans buk börjar se fyrkantig ut i profil så kommer ungarna inom fyra-fem dygn. Verkar stämma hittills.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          När jag var yngre och hade ett litet akvarium med guppy så förde jag exakt bok över hur de födde sina ungar. Efter ett tag så hittade jag att exakt på dagen 3 veckor efter att en hona fött en kull så födde hon en ny kull. Ett osannolikt inträffande eller ett troligt senario - vet inte, då guppyfasen så småningom övergick till kaninavel istället. Men jag kunde sätta mig framför akvariet och se ungarna födas med exakta mellanrum. Ca en dag innan födsel så kan man se att "öppningen" bak där ungarna föds öppnas och får som en liten "flik" där ungarna sedan kommer ut. /Catrin

          Kommentar

          • Björn J.
            • November 2017
            • 1049

            #6
            Att håll guppy och idka kaninavel har väl fler likheter än olikheter?
            Senast redigerad av Björn J.; 31 December 2017, 14:44. Anledning: stavfel

            Kommentar

            Arbetssätt...