Hjälp med guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewin
    • March 2015
    • 7

    Hjälp med guppy

    Hejsan kan börja med att säga det är mitt första inlägg på forumet och jag vet inte riktigt hur det fungerar samt vart jag skulle posta ämnet.

    Nu till problemet, jag har ett Juwel lido 120 där jag har en mängd växter och olika fiskar såsom kardinaltetra, honungs gurami m.m. dessutom har tjejen några guppys i karet men av någon anledning dör dem en efter en? Alla andra fiskar mår bra och visar inga tecken på att må dåligt. Fiskarna mår bra den ena stunden och helt plötsligt vägrar dem äta och ställer sig i ytan tills dem dör. Uppskattar hjälp väldigt mycket och hoppas att även jag kan bidra till forumet i framtiden!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Hej och välkommen hit.
    Jadu, anledningarna kan vara flera, men guppy är numera ganska känsliga och inte så lätta att hålla någon längre tid. Vill man ha en tåligare guppy, så är Endlers guppy ett bra val, likaså om man kan få tag på vildguppy, eller vildformen av den.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kewin
      • March 2015
      • 7

      #3
      Hmm jo det har jag hört men har ett par fjärilsciklider i karet och dessa stortrivs och dem är väl väldigt känsliga? Det konstiga är att det alltid bara är en guppy i taget med några dagars mellanrum, alla mår bra och äter men helt plötsligt så är det en som slutar (hona och hanar) och så står den stilla tills den dör. Läste att guramis kan va ganska hårdhänta (tror inte honungsgurami är det dock?) kan det va dem som har varit på dem? Har fortfarande några guppys kvar och vill inte gärna att dem ska stryka med :/ Tack för hjälpen!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Tveksamt att det är guramin som ligger bakom, men håller även mina tummar för att det ska funka .
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...