Får inga yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrfrost
    • October 2012
    • 186

    Får inga yngel

    Har en grupp endlers som går i ett 54 liters akvarium,
    Akvariet har flera rötter och mycket växter, även helt täckt med muselblomor. Gruppen är fyra hanar och sex honor, övriga invånare är fyra zebrasnäckor. Nu till frågan jag får inte några yngel, har haft gruppen i fyra månader men inga yngel och undrar vad som inte stämmer? Har nylonstrumpa över pumpen så där försvinner inte några yngel. Hoppas någon har tips! Retsamt har diskus som jag får till lyckad lek! Tycker man ska kunna få till det med guppy då ha ha
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Ju mer växter desto fler klarar sej är ju grundtipset. Men jag vet att Endlershonor kan ta nykläckta yngel. Mata med mer levande. Erik Åhlander tipsade att mata med artemia o tanken där är att mamma Endler får utlopp för sitt jaktbehov och låter bli ynglen
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • mrfrost
      • October 2012
      • 186

      #3
      Har riktigt mycket växter så där är inte problemet. Jag matar idag med flingor och frusen artemia ibland levande vita mygg

      Kommentar

      • mrfrost
        • October 2012
        • 186

        #4
        ...

        Kommentar

        • simpson
          • July 2012
          • 666

          #5
          Ursprungligen postat av mrfrost
          Har riktigt mycket växter så där är inte problemet. Jag matar idag med flingor och frusen artemia ibland levande vita mygg
          Första frågan blir väl har honorna blivit tjocka och sedan smala igen?

          Svar ja på denna fråga så har du uppenbarligen inte tillräckligt täta områden med tex vegetation även om du nu själv inte tycker detta är problemet.

          Svar nej så har du väl homosexuella hannar...

          Kommentar

          • mrfrost
            • October 2012
            • 186

            #6
            Nej jag har inte sett att någon av honorna har vart gravida, Och det är det jag tycker är lite konstigt. Ska prova att köpa en ny hona och en ny hane och se om det blir någon skillnad då.

            Kommentar

            Arbetssätt...