Sjuk Guppy??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluffyunicorn
    • January 2015
    • 11

    Sjuk Guppy??

    Hej märkte att en av mina finaste Guppysar bara hade ett öga kvar för några dagar sen men han simmade på som vanligt och verkade må hur bra som helst så antar att han måste kommit emot något bara.
    Men igår åkte han ner till botten och la sig där och simmade för fullt med sina fenor men låg ändå kvar på samma ställe och nu gör han precis samma sak men istället vid vatten ytan vid dopvärmaren.
    Hans fina stjärtfena har även delat upp sig till 3 olika delar kan de vara pågrund av bråk? Eller vad kan felet vara, kan han vara sjuk??
    Tacksam för svar!

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Omöjligt att gissa vad som hänt, och tyvärr ser prognosen inte så god ut för din fisk...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Fluffyunicorn
      • January 2015
      • 11

      #3
      Okej :/ Men tack för svar
      Men borde jag göra något speciellt eller bara låta han vara?
      Nu simmar han runt med alla de andra och verkar må super så de skiftar väldigt mycket

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Låt han vara och skulle han bli sämre kanske du får överväga att ta bort honom.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          #5
          Ser ut som du har en praktbotia i karet med? Inte för att den behöver ha orsakat guppyns tillstånd, men de har en tendens att vara fenbitare, så kan la hålla ett extra öga på den, utifall att. Hoppas guppyn kryar på sig
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          • Fluffyunicorn
            • January 2015
            • 11

            #6
            Ursprungligen postat av Rebah
            Ser ut som du har en praktbotia i karet med? Inte för att den behöver ha orsakat guppyns tillstånd, men de har en tendens att vara fenbitare, så kan la hålla ett extra öga på den, utifall att. Hoppas guppyn kryar på sig
            Har 3 st och den ena verkar vara på alla fiskar medans dem andra bara simmar runt och är vän med alla så funderar på om man ska ge bort den praktbotian.

            Ännu lever guppyn, han har simmat runt vid vatten ytan i ett hörn tills idag när jag blev chokad och såg att han simma runt med alla andra helt normalt i morse men när jag kollade närmare såg jag att någon har bittit av hela hans bak fena.
            Men han verkade må ännu bättre än för så jag lätt han simma på med sina kompisar, men nu några timmar senare ligger han bara och gömmer sig under en stock och blir livrädd så fort någon kommer.
            Dags att kanske ta bort stackarn?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Det kan bara du avgöra som ser honom IRL, men jag tror oavsett vilket du väljer slutar historien på ett sätt...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...