Gravid molly? Hjälp tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mmaannddaa
    • September 2014
    • 17

    Gravid molly? Hjälp tack!

    Igår köpte jag några fiskar, 1 kampfisk, 1 dalmatinmolly, 1 silvermolly, 1 ballongmolly, 1 mandarinmolly (om den heter så) och en kampfisk. När jag köpte dom sa dom i affären att den oranga mollyn möjligtvis vad "gravid" och jag har själv läs lite om det och jag ser att den är lite svart och tjock om magen. Men hur vet jag när det är dags för den att föda och hur ska jag då bära mig åt? Och nu har jag märkt att hon simmar upp och ner ganska mycket, har det någon med det att göra? Tacksam för svar för jag har aldrig haft en gravid fisk förut.
  • simpson
    • July 2012
    • 666

    #2
    Om du inreder akvariet så det finns lugna skyddade områden (tex växtbuskage) för fiskarna att dra sig tillbaka till så kommer dina fiskar att ploppa ut eventuella yngel problemfritt utan din hjälp. Några av ynglen kommer överleva och så småningom bli större.
    Du kan smula sönder en gnutta av ditt foder lite extra så det blir småbitar som passerar de större fiskarna och kommer fram till ynglen.

    Kommentar

    • mmaannddaa
      • September 2014
      • 17

      #3
      Okej tack så mycket! Men vet du varför hon simmar upp och ner, alltså uppåt i akvariet och sen ner direkt igen?

      Kommentar

      Arbetssätt...