Endlers + kinesisk algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Endlers + kinesisk algätare?

    Nån som vet om man Kan ha kinesisk gul algätare med endlers och deras yngel?

    Eller blir endlerna/ynglen mat?
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    #2
    Kinesisk algätare blir jättegriniga, har en i mitt SA och han spöar på nyckelhålscikliderna rätt bra. Har också en i mitt Tanganyika och där får den stryk av min eldstjärt och är snäll mot dom andra dock så är det skillnad på 25cm frontosa och typ 10cm nyckelhål.

    Efter min erfarenhet av dessa algätare (har fått båda två) så tänker jag aldrig köpa en sådan igen. alldeles för grinig och nej endlerna lär inte bli mat dom lär bara få riktigt mycket stryk när malen blir större och grinigare.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det ska nog gå bra, trots att kinesen som sagt blir ganska butter med stigande ålder.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        man_nam1 Är just därför jag måste flytta min kines då den är rejält aggro mot mina Nyckelhål också.

        Har hört att dem är rätt snälla mot små fiskar dock då dem inte kan hänga på små fiskars sidor.

        ansjo Då provar jag

        Kommentar

        • man nam1
          • July 2011
          • 441

          #5
          Ja mina fungerar bäst med STORA fiskar, mina Frontosor och gibbiceps.

          Kommentar

          • gickan_87
            • November 2003
            • 1873

            #6
            Den stora frågan är ju hur man får tag i den fega fiskj#*%vln utan att riva upp varenda rot i karet

            Kommentar

            • carolajane@gmail.com
              • August 2014
              • 2

              #7
              Jag har haft just den kombinationen endlers gul kinesisk algos och gula räkor i mitt kar. Det gick hur bra som helst i 3 år tills min algis dog.
              Då var han ungefär 10 cm.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              Kommentar

              Arbetssätt...