Vilken guppy har jag köpt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Vilken guppy har jag köpt?

    Jag blev en smula förälskad i den här varianten, och när jag ändå stod i begrepp köpa fisk till ett 45L kunde jag helt enkelt inte låta bli! Men vad skall den kallas?
    Köpte den som "Yellow Leopard Endler", men det tycker jag inte ser ut att stämma riktigt...
    Enl. utsago skall den i varje fall vara "ren", vilket vad jag förstått innebär att avkomman kommer att se ut som föräldrarna.
    Finns här några guppyfantaster som vill reda ut begreppen lite för mig?

    Klicka på bilden för större version

Namn: 160320142577.jpg
Visningar: 6
Storlek: 79,3 KB
ID: 2184565
  • Moving Waves
    • August 2010
    • 1403

    #2
    Någon fantast är jag inte men jag har samma variant och kan iaf säga att helt ren är den inte, var 3:e - 4:e hane hos mig har blivit vad man kanske ska kalla originalfärg. Svart, orange med lite glimmer.
    - - -
    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Det låter ju iofs också fränt!
      Då kanske det vore en idé att lyfta över de hanarna till ett annat kar så man får en stabil hybrid.
      Det rör sig väl om en "korsning" mellan wingei och reticulata om jag förstått det hela rätt?

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        #4
        Har dålig koll på arter och odlingsvariantrer men det kan nog någon annan svara på. Jo jag har gjort så, separerat på färg så de som inte blir leopard går i ett annat kar.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        Arbetssätt...