Ensam guppy blev 4 guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Farligt kanske inte är rätt ordval, men humant ( om man kan kalla det så) ser jag personligen det som näst intill djurplågeri. Men som sagt, det är min personliga uppfattning.
    Mot vilken norm gör du din bedömning att detta skulle innebära djurplågeri?
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Ensam guppy blev 4 guppys

      Som sagt, det är min personliga uppfattning. Släpp i en hona med flera hannar och se vad som händer.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #18
        Ursprungligen postat av Joakim Lundgren
        Jag har odlat guppys i några år och har vid ett flertal tillfällen haft ensamma honor med massor av hanar. De har inte dött på grund av stress eller utslitning. Människohonor och guppyhonor är inte jämförbara. Flera i sgs har samma erfarenheter som jag har av att det inte är farligt för en ensam guppyhona att gå med flera hanar.
        .

        Klart är att det inte går att jämföra människohonor och guppyhonor. Dom mänskliga honorna har valfrihet, talets gåva och utrymme - vilket inte en ensam guppyhona har i ett litet akvarie.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          #19
          Och inte säger de upp sig eller sjukskriver sig heller. Att vara ständigt jagad är nog inget positivt för en guppy, lika lite som för något annat djur. Men det går ju liksom inte att fråga dem, så allt blir ju gissningar. Personligen håller jag alltid flera honor än hanar av levandefödare, eftersom det verkar ge honorna lite andrum. Rätt eller fel, så känns det hur som helst bra.
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • Mörta
            • November 2013
            • 9

            #20
            Julafton idag.
            klart grabben fick ett 20l Nano
            Nu ska pumpen ner i 60l akvariet för att köras in några dagar å vid nästa vattenbyte åker 7L vatten ner i nanot och 13L kranvatten med beredning.
            Även 3 neontetror.
            vad tror ni om den turbostarten ? Grabben har rätt bråttom
            God Jul
            /Mörta

            Kommentar

            Arbetssätt...