Väldigt aggressiv guppyhona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrask
    • January 2010
    • 12

    Väldigt aggressiv guppyhona

    Mitt akvarium (fluval edge) har vart igång i ungefär 2 veckor och jag har 3 guppys i den, 2 honor och en hane. Problemet är att ena honan, som är lite större, är extremt aggressiv mot de andra två, speciellt mot den andra honan. Varje tillfälle hon får så nyper hon dem eller simmar med full fart mot dem och båda verkar ha en väldig respekt...
    Aldrig haft guppys men har hört att hanarna är väldigt "kåta" av sig och är på honorna hela tiden därav att man ska ha fler honor än hanar. Min lilla mes till hanne var på honorna de första dygnen men nu är han extremt passiv, till och med mot honan som inte är aggressiv.

    Är detta normalt beteende? Är ju lite blödig av mig så jag tycker synd om de andra två, har till och med övervägt att skaffa ett till akvarium och flytta på den där bitchen
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Skaffa mer gömställen (täta växtsnår!) så de kan komma undan mobbingen, det rättar nog till sig med tiden. En hanne till kan också vara bra för att jämna ut oddsen lite. Hur stort (i liter) är akvariet?
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...