Guppy honor bara dör utan några teken på vad det kan vara.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nailroth
    • July 2012
    • 108

    Guppy honor bara dör utan några teken på vad det kan vara.

    Hej köpte mig 4 platy och 4 guppy i slutet av juni då jag tyckte det var onödigt att ha ett akvarie bara stående med vatten utan fisk. då blev det levande födare då deras yngel är lätta att få och dom ger tillräkligt med pengar för att betala fiskmaten

    nu har dom ju gått i karet ett par veckor men har bara en guppy hona kvar dom andra 2 har bara dött inga symtom mer än krokig rygg dagen innan nästa dag döda fiskar. Den första dog efter en vecka vilket jag visste att den skulle göra efter den kom hem då den inte såg bra alls men ville ge den en chans iallafall.

    Den sista guppy honan börjar bli dålig nu med och inga symtom på vad det kan vara

    Platysarna mår perfa hitta 6 yngel igår och la ner en hona i yngelboxen inna ljuset släcktes i går och hade ca20 yngel i där i morse när jag kollade.

    Har jag bara fått dåliga guppy honor?
    Detta är andra gången detta har hänt men har bara förlorat guppys på detta visset har förlorat platy innan med men det har varit av naturliga orsaker, Ska jag bara ta och skippa guppies och bara köra platy. skulle vilja ha mer arter för att få lite olika yngel att sälja då just levande födare älskar mitt akvarie butik att köpa in då det säljs så mycket av dom.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    ...verkar som att du fått tag i sjuka/gamla guppy, köp de lite mindre/yngre exemplaren nästa gång. Lycka till!
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...