Guppy yngel+Platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goldrings
    • July 2013
    • 6

    Guppy yngel+Platy?

    Jag har nyligen skaffat 2st platys, i mitt relativt nystartade akvarie med 4st guppiesar, en eldstjärt, 4 glasmalar, 1 silvermolly (hade tre till förut men de dog) och en ancistrus och 7st guppy yngel på dryga centimetern, men när jag släppte ner platyhanen gick han direkt på ynglena och började jaga dom. För det står ju i artbeskrivningen att platys är fredliga så jag blev lite förvånad när jag såg att han anföll dom. Finns det någonting jag kan göra eller ska man bara låta naturen göra sitt? och är det annorlunda att platys anfaller? har det hänt någon annan? Notera att flyttning av fiskarna till ett annat akvarium fungerar ej.
  • Lucas6382
    • July 2013
    • 34

    #2
    Kan bero på att den blev stressad, släppte du i den direkt eller matade du på vatten i påsen där den låg om du förstår vad jag menar

    Kommentar

    • Lucas6382
      • July 2013
      • 34

      #3
      Kan bero på att den blev stressad, släppte du i den direkt eller matade du på vatten i påsen där den låg om du förstår vad jag menar

      Kommentar

      • Goldrings
        • July 2013
        • 6

        #4
        jag lade påsen i akvariet utan att öppna den för att den ska få samma temp, efter ca 1 timme klippte jag upp en liten öppning i påsen och hällde i lite vatten. En halvtimma efter det gjorde jag hålet lite större och låt fiskarna simma ut. Nu nästan 3 timmar senare har han börjat gå på silvermollyn och eldstjärten som förut var översittaren i akvariet.

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #5
          Att platys beskrivs som fredliga betyder att de inte hävdar revir och därmed jagar andra fiskar. Däremot äter de allra flesta fiskar det som går in i munnen.
          Hur stort akvarium har du?
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • Goldrings
            • July 2013
            • 6

            #6
            54L men planerar att köpa 112L

            Kommentar

            Arbetssätt...