Guppyhona käkar hanar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torreador
    • April 2010
    • 523

    Guppyhona käkar hanar???

    Är det ens möjligt? Jag är ordentligt fundersam då jag har haft guppy i ett av mina kar i över ett år. Allt har funkat bra, de har ynglat av sig som bara den och jag har haft massor med både honor och hanar.

    Men för ett tag sedan så började hanarna försvinna en efter en, samma sak med småttingarna, de minskar i antal hela tiden. I går när jag gjorde rent så fanns det bara 1 hane kvar och resten yngel och 1 megastor hona samt några mindre honor.

    Idag är hanen totalt väck!! Han finns inte någonstans i karet och inga rester av honom heller.

    Vad är det som händer? Kan det vara bamsehonan som käkar upp dem?? Är det ens möjligt? Och varför skulle hon göra så?
    Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

    www.bondmoran.nu
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Att småttingarna ätits upp av honorna är nog ganska troligt men om hon skulle klara av hannarna så måste hon nog vara gigantisk. Det finns andra sätt för hannar att försvinna. De kan hoppa "överbord" eller vara känsligare för vattenkvaliteten... Till exempel
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Torreador
      • April 2010
      • 523

      #3
      Ja det kan ju möjligen vara så att den sista av dem som försvann i natt har hoppat ut, det är bara smala öppningar i "taket" men visst kan han ha gjort det. Och i så fall har katterna ätit upp honom...

      Jag flyttade dem till nytt kar igår (bilder finns här om ni vill se: http://bondmoran.nu/?p=8514) och han kanske inte trivdes där, vem vet. Vart de andra hannarna har tagit vägen begriper jag inte men pumpen har gått lite segt det sista så kanske vattenkvaliteten blivit sämre och de tålt de mindre.

      Hoppas det går bättre nu då. Får väl skaffa några nya hannar eller vänta på att småttingarna blir större. Tänkte skaffa några neontetra eller kardinaler också att ha ihop med guppisarna.
      Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

      www.bondmoran.nu

      Kommentar

      Arbetssätt...