Platyyngel - tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Beccyblåtira
    • February 2013
    • 28

    Platyyngel - tips?

    Jag har sett att mina två platyhonor är gravida, (!) och undrar om ni kan säga hur jag bäst får de att överleva?
    Tänkte starta upp ett yngelkar på 10 l. Har pump/filter till det, men behöver jag någon doppvärmare? Eller räcker det med en skrivbordslampa? Har tidigare fått två "kullar" med Black Mollys, men ingen har överlevt... Gäller samma eventuella tips för Mollysarna?
    Take a smile!

    :
    //Rebecca
  • Scrogge
    • November 2012
    • 40

    #2
    Ha mycket växter och yngelkar 10 behövs inte doppvärme men lampa ger värme det är alltid bra att ha lagom vatten varmt. En tips ha mycket växter så yngel kan gömma sig eller köpa födkasse det finns på zooaffären.

    Kommentar

    • Fischy
      • February 2011
      • 137

      #3
      Jag tycker alltid att det är svårt att hålla rent i ett så litet kar, speciellt när det är fullt med små yngel Jag skaffade ett 30 liters akvarium till mina svärdbäraryngel, det är lättare att hålla rent. Dessutom är nanoakvarier på 10 liter oftast lika dyra som 30 liters akvarier. Annars kan du ju köpa en yngelbox, som man hänger i akvariet.

      Kommentar

      • Beccyblåtira
        • February 2013
        • 28

        #4
        Jag har en yngelkasse i akvariet och min lillasyster har några småfiskar i det lilla, så jag tänkte släppa ner några i varje och se hur det går
        Take a smile!

        :
        //Rebecca

        Kommentar

        Arbetssätt...