Kung i Karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PandaMannen
    • January 2013
    • 23

    Kung i Karet

    jag har 1 hane och 4 honor platy i ett 19l. En av honorna har sen start rackat ner ordentligt på alla de andra fiskarna( jagar undan och stångas). Är det någon som tror sig veta vart detta beteende kommer ifrån? Är det kungen i karet? Eller är fisken bara allmänt dryg? Skulle va spännande och veta vad detta beteende är
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Du har alldeles för många fiskar som är alldeles för stora i ett kar som är alldeles för litet.
    I ett 19 liters kar kan du ha räkor, snäckor, eller nån liten Microrasbora. tex, men platy kräver mångdubbelt större akvarium.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Jenwib
      • January 2013
      • 20

      #3
      Mumin har alldeles rätt. Fiskar ska inte vara i ett 19 liters akvarium. Ett så litet akvarium ska endast användas till yngel så de får växa till sig ifred till de flyttas till ett 'mångdubbelt större akvarium'. Det man kan ha är just räkor, snäckor eller nån liten Microrasbora. Skulle jag vara du så skulle jag lämna tillbaka fiskarna till butiken för de mår inte bra i en så liten volym.

      Kommentar

      • PandaMannen
        • January 2013
        • 23

        #4
        Ajfan vilken pungspark. Den dryga fisken är jag själv då. Jag åberopar till min okunninighet men förstår att jag inte kommer undan.
        Måste nog uppgradera snarast

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Sv: Kung i Karet

          Ursprungligen postat av PandaMannen
          Ajfan vilken pungspark. Den dryga fisken är jag själv då. Jag åberopar till min okunninighet men förstår att jag inte kommer undan.
          Måste nog uppgradera snarast
          Oerhört sund inställning! :-) uppgradera är aldrig fel. Flera kar till folket :-)

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          Arbetssätt...