Svärdbärar yngel väntas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elicia
    • February 2013
    • 2

    Svärdbärar yngel väntas!

    Snart är det nära!
    Den 13-14de väntas svärdbärar yngel i MASSOR! Har nyss fått henne och förra ägaren sa att hon skulle få runt 60 yngel, vilket låter mycket då man läst här. Hon är fullvuxen och har ynglat massor förut så kanske inte är så konstigt iaf. Vi får se hur många det blir! Köpte ett "BB" i dag, mini akvarium som man har i stora akvariet så man kan hålla honan skiljd från ynglen.
    Ska bli spännande att se=)
    Det ända jag har svårt med då det kommer till våra andra fiskar som är Black Molly, vad tusan det är för kön! Alla pratar om nå spretar och 3kantiga fenor under magen men jag ser inte riktigt skillnaden, eller så är alla honor helt enkelt! =P
    Roligt med fiskar och märks att man är nybörjare men verkar ju finnas TONVIS med saker att lära sig om växter, alger, sjukdommar m.m.
    Synd jag inte är guldmedlem för en av fiskarna ser otroligt konstig ut om man jämför med de andra. H*n är otroligt mörk om magen baktill och även lite upptill men inga yngel och vet inte ens om det är en hon eller han. Verkar dock väldigt irriterad på de andra fiskarna och ligger mycket och guppar på bladen nu för tiden så bara att vänta och se..
    Nu blev det långt inlägg och kanske egentligen inget att svara på men roligt iaf att få yngel snart! =)
  • emscifer
    • November 2012
    • 29

    #2
    Det ÄR kul med yngel! Första kullen höll jag stenhård koll, hade eget yngelkar och döpte dem ^^
    nu när man ser ännu en gravid fisk suckar jag mest, det börjar bli trångt. Men grattis och lycka till!
    You are not a beautiful and unique snowflake.

    Kommentar

    • Elicia
      • February 2013
      • 2

      #3
      Haha jo nog tror jag det bara är roligt i början! Men det är nog för att vi hoppas på svärdbärar hannar som det är så roligt! MEN i dag var vi på djuraffären och har köpt medicin mot vita pricksjukan som tyvärr alla fått sedan vi köpte kardenaltetror på djuraffär=( Så iaf, i den affären hittade jag dalmatiner och silver Molly, blev en aningen sugen på att skaffa såna senare. Måste se hur många yngel det blir först=P Ganska intressant faktiskt och i morgon så flyttar vi över honan till yngelkaret och sen är det bara å vänta=D Dock hoppas jag inte hon har fler på lur så det blir en till kull sen, det blir för tätt!!

      Kommentar

      • FishLoves
        • March 2013
        • 11

        #4
        Kul! Lycka till!

        Kommentar

        Arbetssätt...