Stor sorg igår....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    #16
    Sv: Stor sorg igår....

    Ursprungligen postat av Henke_76
    Yngelkar är bra om det är på 30-40 liter och tätt med växter, yngelkassar är det sämsta.
    Med vänlig hälsning, Henke
    Tyvärr är det en yngelkasse i det här fallet. Släpper jag lös henne i yngelkaret (alltså 30-l akvariet där ynglen går) blir det mordfestival. Där går alltför många, alltför små just nu... för lite växter där också eftersom jag håvar i det rätt friskt. :P

    Ken: Förlåt för trådkapning.

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Henke_76
      • October 2012
      • 193

      #17
      Jag har gjort som dig nån gång med, har man inte ett kar tillgängligt så får man tänja på gränserna. Du räddar ju många liv på ynglen som kommer iaf.
      Med vänlig hälsning, Henke

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        #18
        Sv: Stor sorg igår....

        Ursprungligen postat av Henke_76
        Jag har gjort som dig nån gång med, har man inte ett kar tillgängligt så får man tänja på gränserna. Du räddar ju många liv på ynglen som kommer iaf.
        Med vänlig hälsning, Henke
        Tack för stödet! Att döma av Kens sten-i-glashus-kommentar finns det fler. Klart man vill att alla ens djur ska må bra, men hon kanske får lida ett litet tag för att rädda livhanken på de yngel vi redan har, respektive dem hon har i magen, som ska ut.

        Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          i mitt fall nödgades jag för tillfället ta alla till buds ståendes medel
          för att säkerställa stammens fortlevnad.

          dvs ingen hane kvar, alla yngel måste överleva tills en hane finns.




          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Henke_76
            • October 2012
            • 193

            #20
            Du gör helt rätt Ken, hoppas du får några hanar nu då som når vuxen storlek.
            MVH/Henke

            Kommentar

            Arbetssätt...