guppy & platy ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emphz
    • July 2012
    • 30

    guppy & platy ?

    hey igen
    Tanken har varit att jag skulle ha räkor i mitt guppy akvarium på 60l, där det nu simmar runt 6 guppy & två pansarmalar. Men efter att ha varit i djuraffär idag så tvekar jag lite. Vill definitivt fylla på karet med nån fiskar till, men vad rekommenderar ni ?
    Vet att guppys är väldigt bra på att föröka sig, med de sades det om mina molly också, som har eget kar, och det tog månader innan det hände något där Funderar lite på platy, går de ihop med guppys ? eller jag ska köra på några fler guppy ?

    mvh Emphz & hennes frågor
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Köp minst 4 pansarmalar till, de trivs med att vara många. Platys och guppys funkar ihop.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Emphz
      hey igen
      Tanken har varit att jag skulle ha räkor i mitt guppy akvarium på 60l, där det nu simmar runt 6 guppy & två pansarmalar. Men efter att ha varit i djuraffär idag så tvekar jag lite. Vill definitivt fylla på karet med nån fiskar till, men vad rekommenderar ni ?
      Vet att guppys är väldigt bra på att föröka sig, med de sades det om mina molly också, som har eget kar, och det tog månader innan det hände något där Funderar lite på platy, går de ihop med guppys ? eller jag ska köra på några fler guppy ?

      mvh Emphz & hennes frågor
      Ta fler guppy istället, om du nu inte har tålamod att vänta på de yngel som framledes kommer födas. Platy funkar också, men jag tycker det är bättre att hålla sig till en fisksort. Och jag tycker att du minst skall köpa två till pansarmalar, gärna 4-5 till, för de är som sagt "stimfiskar", och vem vet, du kanske får dem till att lägga rom också...(beroende på vilken art du har) Lycka till!
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...