Ett ensamt litet yngel :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lizzza
    • March 2012
    • 51

    Ett ensamt litet yngel :)

    Såg precis ett ensamt litet yngel som gömmer sig bakom pumpen Undrar bara "vem" det kan var, tycker alla honor ser ut som vanligt (ingen som ser smalare ut).
    Tiden får väl utvisa om den överlever om det är en guppy, silver molly eller platy, även fast det var svårt att se såg den helt genomskinlig ut
    Hoppas bara att inte pumpen tar den.

    Hur snabbt växer yngel till en storlek så dom inte blir uppätna av glupska föräldrar?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Beror lite på hur stor din molly är.

    liten molly = 1-2 veckor

    stor molly = 3-5 veckor



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Lizzza
      • March 2012
      • 51

      #3
      Ok, mina 3 mollys är riktigt stora o vackra

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        om de då någon gång har smakat på ett yngel så är det stor risk att de fortsätter att
        tugga på dom tills de är snabba nog att komma undan, dvs närmare 3-5 veckor.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Lizzza
          • March 2012
          • 51

          #5
          Får hoppas att den lilla är smart nog att stanna bakom pumpen tills dess

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            det är den förmodligen inte


            hjärnstorleken på fisk är inte speciellt stor....



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Lizzza
              • March 2012
              • 51

              #7
              haha, nä den var inte så smart, när jag matade fiskarna simmade "han" oxå ut o åt av den maten som fanns längs botten. Så jag lyckades hova upp den o flytta den lilla till räkvasen där den kan växa på sig i lugn o ro måste passa bara innan den blir stor o käkar upp mina räklingar

              Kommentar

              Arbetssätt...