Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moppan
    • April 2012
    • 47

    Hjälp!

    Hur många solfjäders stjärt guppy kan man ha i ett 60 liters akvarium?????
    HJÄLP?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    okej.

    1. skriv inte "hjälp" som rubrik. när folk söker på forumet så har man ingen aning vad det handlar. skriv en rubrik som samanfattar din fråga.

    2. läs gärna på själv innan man ställer en fråga. det finns ett utmärkt art-register här på zoopet där man kan söka på guppy o läsa om dom
    nu gjorde jag det åt dig


    3. för att svara på frågan. ja du kan nog ha en 4-5 st. men de kommer garanterat bli fler med tiden. de förökar sig som ogräs.

    4.solfjädersguppy är ingen speciel sort. det finns maaaassor med olika stjärtformer, men alla är samma guppy. så det spelar liksom ingen roll vilka man har.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      ne som sagt solfjäderguppy finns inte som art. utan man avlar fram lite olika sorters stjärtformer. finns säkert 20-30 olika former. men bara för att en hane o hona har solfjäder, eller lyra,eller svärd, eller vad som så behöver inte ynglena få det

      Kommentar

      • Moppan
        • April 2012
        • 47

        #4
        Tack så mkt hannesc.
        ps: Dippen98 man kan inte ha en kampfisk i ett 5 l akvarium de är för litet

        Kommentar

        • Dippen98
          • March 2012
          • 67

          #5
          Vadårå moppan? Jag kan sätta över den i mitt 54L sen om det blir för litet i 5L Funderar på att skaffa ett kar på 100-300L till hösten och kampfisken kommer inte växa ur 5Literset på ett halvår/år iaf ;D
          54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            öh dippen har du en kampfisk i 5L?? det är väldigt olämpligt. för att inte säga djurplågeri. en kampfisk behvöver 35L. stor stor myt att man kan ha kampfisk i så små kar.

            om du nu har det skulle jag skaffa ett större kar omedlebart eller lämna tillbaka den.

            Kommentar

            • Dippen98
              • March 2012
              • 67

              #7
              Okej men asså den är liten nu ( typ 3 cm ) och om den är 7 cm ska den ju ha 35L Är det rätt att den ska ha 35L när den är fullvuxen och typ 10L nu när den är liten ?
              54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                Ursprungligen postat av Dippen98
                Okej men asså den är liten nu ( typ 3 cm ) och om den är 7 cm ska den ju ha 35L Är det rätt att den ska ha 35L när den är fullvuxen och typ 10L nu när den är liten ?


                Den behöver minst 35 för att kunna bli fullvuxen och inte dö i förtid eller bli missbildad

                Sorry men så är det med fisk

                Titta på stora odlare

                De flyttar i princip alltid små yngel på 1-2 cm från små kar till minst 200 oberoende
                Vilken fisk det är liten som stor
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                Arbetssätt...