Matdags!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 22_olästa_meddelanden
    • April 2012
    • 18

    Matdags!

    Ungefär vid julas så köpte jag platy i affären så sa dom att jag inte skulle mata dom förens om tre dagar eftersom att jag hade ett ny startat akvarium på cirka 80l. sen efter tre dagar så började jag mata dom varannan ska jag fortsätta med det eller ska jag mata varje dag?

    dom har också fått yngel ungefär hur lång tid tar det för dom att bli stora?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    i fallande ordning är de tre viktigaste sakerna man bör göra när man startar ett akvarium:

    1) Regga sig på zoopet och börja ställa frågor

    2) Bli guldmedlem på zoopet så du kan ladda upp bilder rakt in i forumet

    3) LUSLÄS DENNA LÄNK

    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287&highlight=nyb%F6rjarguide
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Dippen98
      • March 2012
      • 67

      #3
      Mata varannan ska nog vara tillräckligt Gör det i mitt 54Liters med lite olika fiskar iaf.
      54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

      Kommentar

      • 22_olästa_meddelanden
        • April 2012
        • 18

        #4
        Okey bra då har jag iallafall inte matat dom för lite. Men är det någon som vet hur lång tid det tar för dom att bli stora?

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          fullvuxna vid 6-10 månader
          könsmogna vid cirka 4 månader
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...