hjälp guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • enen
    • April 2008
    • 22

    hjälp guppy yngel

    mina guppy har vita pricken och har behandlat dom men idag dog nästan alla men fick syn på att någon hade fått yngel innan så nu har jag 15 yngel. vad ska man göra med dom?? ska man flytta dom och behandla mot vita prick med eller ha kvar dom?? Mvh
  • Englapengla
    • January 2012
    • 35

    #2
    Behandla ej med för mycket medel.. Ta bara precis vad det står på förpakningen...vad har du för medel...
    Ps. Pricksjukan är en svampsjukdom som går med lite salt hos yngel som är minismå..

    Kommentar

    • malfunkshun
      • September 2008
      • 394

      #3
      Skippa mediciner. Höj tempen och i med lite salt. Det brukar fixa det mesta.

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Vill bara säga att vita prick inte är svamp
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • drlavey
          • October 2011
          • 217

          #5
          Vita prick är en parasit! Saltet hjälper inte mot vita prick men hjälper fisken att läka!
          100 L sällskaps m Endler, Rineloricaria lima och blackmolly
          640 L SA, Bland annat Diskus
          450 L Viktoria ciklider

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            OBS! "Sjukdomsfrågor" skall ställas i rätt kategori!

            Och jag tycker för övrigt att medicinering är det enda raka OM du har ställt rätt diagnos....det finns andra sjukdomar som liknar "vita prick", Oodinium är en av flera möjliga....men ställ hellre frågan i sjukdomsforumet istället, & det är nästan omöjligt att ställa diagnos utan att SE fiskarna...
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...