När föder platyn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juwel150
    • November 2007
    • 36

    När föder platyn?

    Jag har nu bara en platyhona kvar, och vill såklart ta vara på hennes yngel, hon har blivigt jättesvart vid analfenan nu, men jag tyckte hon var mycket rundare för ett par dagar sedan, hon är såklart rund nu med men inte alls som då, kan hon ha släppt ynglen redan, eller hur kommer detta sig?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    hon kan mycket väl ha kläckt ur sig alla ynglen, och käkat upp de flesta......



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      Japp risken är stor att de redan har blivit uppätna som Kensa skrev....men nu vet du på ett ungefär när hon föder nästa gång om 4 veckor
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • Juwel150
        • November 2007
        • 36

        #4
        hur ser man på dom att dom ska föda då? mer än på tjockleken? de svarta vid analfenan kan ju inte vara något att lita på isf, med tanke på att hon blev svart och smal ganska samtidigt

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          man får hålla lite koll på henne, när du ser att hon börjar bli lite tjockare så tittar du på henne varje dag,
          efter ett tag så upptäcker du att hon blitt lite smalare, då har du ett bra hum om när det kläcktes ut,
          och då vet du att om ungefär 4 veckor så är det dags igen, så får man hålla på.

          bästa sättet att få yngel är att ha det tättplanterat + en hög med flytväxter, då klarar sig nästan alltid 1-2-3
          st från varje kull, och om nått år står du där med 200 st............



          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...