Albino Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fijaemma
    • October 2011
    • 4

    Albino Molly

    Fick alldeles nyss yngel och mamman är en dalmatinmolly. Det kom 25 yngel i olika nyanser från vitt till svart, men sedan 9 alldeles rosa med röda ögon. Finns det albinomolly?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Hej och välkommen till zoopet . JAg tycker mig minnas att jag har sett albino mollys någonstans men kommer inte ihåg var. Trevlig blandning du fick på dina fiskar ^^.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Fijaemma
      • October 2011
      • 4

      #3
      Tack tack!
      Ja familjen är en ganska nybliven fiskägare och nu har vi runt 80 yngel.... vet inte riktigt var vi ska göra av dem. Har du något tips? Vill ju helst inte de ska bli fiskmat eller hamna under hammaren...

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Kolla om vänner eller din lokala djuraffär vill kanske ta emot. Vissa affärer tar emot men inte alla.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Så nära en fjärdedel det kan bli med det antalet. Gregor Mendel nickar förnöjt.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Fijaemma
            • October 2011
            • 4

            #6
            Ja precis! Men de är ju en svagare sort så kanske Darwin vinner i detta läge också =)

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #7
              Nja men vad Darwin hävdade var ju att de bäst anpassade överlever och bland sällskapsdjur är det ju uppenbart en bra anpassning att se konstig ut. Jag har ju formulerat det där som att ju fulare färgvariant, ju högre pris. Stämmer kanske inte på alla djur men på nog så många.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Fijaemma
                • October 2011
                • 4

                #8
                Kan man ha pansarmalar i akvariumet samtidigt som det kryllar av yngel? (Har ett speciellt yngelakvarium men det är väldigt mycket mat på botten...)

                Kommentar

                • firejackan
                  • August 2004
                  • 616

                  #9
                  pansarmalar ska inte vara något problem, de är inte yngel ätare vad jag kan komma ihåg, dock kan de ta ägg av misstag. men med tanke på att du har levandefödare så ska det vara nemas problemas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...