Guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    Guppys

    Lite frågor om Guppy.

    Hur många kan man ha i ett 100 liters kar?
    Vad gör man om man inte vill behålla alla yngel?
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    #2
    I ett hundra liters kan man ha runt20-30 styckenmen då ska man ju inte ha ngn annan fisk heller, så det beror ju helt på vad du tänkt ha för fisk tsm med guppyn...?
    Om du inte vill ha alla yngel kan du antingn ha bara honor, ge bort, endel djuraffärer vill ha m.m. men det är defenitivt inte schysst och ha ihjäl ynglena! Tänk om din mamma födde en massa barn och inte ville ha så mng och tå stod hon och dängde dem i badkaret (etc.) precis samma sak

    Kommentar

    • Luddson
      • August 2011
      • 529

      #3
      Det finns alltså inget annat att göra om man inte vill ha yngel?

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #4
        Släng in någon rovfisk, större tetra så ska du se att du inte har många yngel kvar om du nu inte har för många gömställen
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        • Luddson
          • August 2011
          • 529

          #5
          Leder detta till någonting dåligt?
          Vad för fisk?

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            vad som kommer att hända är det som händer i mitt 60 liters just nu.

            gav bort det för ett par år sedan, då var det typ 6 st i det.

            fick tillbaka det före sommaren. då var det totalt misshandlat, men ändå kanske 80 st, plus lika många malar.

            efter diverse vårdande så finns där nu kanske 200++ endlers och gud vet hur många malar.

            filtret sätts igen på 5-6 dagar, och det är ändå overkill x 4 i storlek.

            vattnet måste bytas med 30% var 4.e dag.


            gör jag inte detta så kommer sjukdomar och vattenkrasch som ett brev från skatteverket....dvs obönhörligen



            jag kommer inom någon vecka köpa mig en bra apisto (vet dock inte vilken ännu) som tuggar yngel.


            det är det eller så måste man börja nacka dom.



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Luddson
              • August 2011
              • 529

              #7
              Hmm?

              Kommentar

              • kryddan803
                • July 2011
                • 241

                #8
                Som t.ex. sorgmanteln borde väll äta en del yngel? eller t.ex. kolla här på zoopet, använd sökguiden, skriv in lite om ditt kar och sök. se där på alla fiskar med lite större mun och kolla om de passar för ditt kar?

                Kommentar

                Arbetssätt...