Mina första yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    duuu den där plecon...den blir väääldigt stor bara så du vet. 600L kar har jag för mig de behöver. kan va läge att byta in den mot en fisk som kanske passar bättre.

    men okej ja när ynglena är typ 1,5-2 cm är det inga problem at ha dom i det stora karet.

    Kommentar

    • Akvarieentusiasten
      • September 2011
      • 224

      #17
      Jo, jag vet att den blir väldigt stor, men jag har en överenskommelse med zooaffären om att få byta in den när den börjar bli för stor
      /Cicci

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        jag skulle gjort det nu på en gång

        Kommentar

        • Kapten Zoom
          • January 2011
          • 814

          #19
          Segelfenspleco kan bli litet läskiga. En 20 cm mal är inte en sådär jättevacker firre. Ofta ligger de och trycker, sen ska de hämta luft och gör en rusning mot ytan. Bara en 10 cm acistrus är litet halvläskiga tycker jag. Men de gör ju nån form av jobb i algrensningshänseende.
          Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

          Kommentar

          • Akvarieentusiasten
            • September 2011
            • 224

            #20
            Den är sonens, och den är bara ca 10cm ännu, så vi väntar lite till. Men jag (och sonen) är helt införstådd med den kommande storleken, så ett byte blir det helt klart. Om, och jag säger OM, jag inte skaffar ett större akvarium. Men det är bara att skjuta på inbytet, då jag definitivt inte kommer att skaffa ett 700l akvarium iaf.
            /Cicci

            Kommentar

            Arbetssätt...