Hysterisk gyppyhona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarieentusiasten
    • September 2011
    • 224

    Hysterisk gyppyhona?

    Hej!
    Har en rätt så nyinköpt (1 vecka) tjock guppyhona som simmar som besatt upp och ner i ena hörnet av akvariet. Läste någonstans att de kan göra så för att sätta igång förlossningen, men stämmer det verkligen? Vore ju tråkigt om det är något annat fel på henne, hon är ju så fin! Tacksam för svar!

    /Nybörjaren
    /Cicci
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    antingen är hon stressad, eller så skall förmodligen föda inom kort.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Akvarieentusiasten
      • September 2011
      • 224

      #3
      Tack, hoppas på det sistnämnda då!
      /Cicci

      Kommentar

      • CarroAnn
        • August 2011
        • 110

        #4
        Några yngel än? :P Jo, det är nog förlossning på gång, om hon är tjock också

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Gissar på att hon ska för snart. Men om hon är realtivt nyinköpt så kan det vara stress.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • kryddan803
            • July 2011
            • 241

            #6
            De flesta honor brukar bli smällfeta och vara mycker för sig själva, "klia" sig mot gruset/sanden, andas häftigt eller simma upp och ner för en sida av akvariet innan de ska föda, de kan även bli lite smått irriterade på alla andra fiskar som t.ex. guppyhanar som brukar vara "ovanpå" honorna hela tiden och hänga efter dem. Men det ordnar sig ska du se.

            90% att hon ska föda ;D Om hon e tjock asså ^^
            Kram S.E

            Kommentar

            • Akvarieentusiasten
              • September 2011
              • 224

              #7
              Jag hoppas att ni har rätt Hon är tjock, men jag vet inte om hon är "tillräckligt" tjock... Nåja, det lär ju visa sig. Något annat som är positivt är att min segelfensmollyhona bara har två vita prickar isf 7, så medicinen verkar fungera. Hoppas bara att det inte blir obalans i vattenkvaliteten nu Vill ju gärna ha lite yngel i karet, är ju lite extra spännande nu när allt är nytt
              /Cicci

              Kommentar

              Arbetssätt...