Vad gör endlerhonan???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SarahE
    • August 2011
    • 199

    Vad gör endlerhonan???

    Har just flyttat en till endlerhona till mitt endlerkar (som jag redan hade massa yngel och två andra honor i ). Nu beter sig en av de andra honorna urkonstigt. Så fort den nya kommer i närheten så fäller den andra in fenorna och liksom simmar på sidan. Ser ut som hon ska dö nästan, men när den nya simmar bort blir hon normal igen. Hon äter och ser helt frisk ut för övrigt. Vad är det för skumt beteende?/Sarah
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hon visar underkastelse gentemot den nya..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • SarahE
      • August 2011
      • 199

      #3
      Aha! Tack för svaret! Då behöver jag inte noja mig då

      Kommentar

      • kryddan803
        • July 2011
        • 241

        #4
        Som redan svarat: Den nya har högre rang och det är bara för den honan med längre rang att tiga

        Kram S.E

        Kommentar

        • SarahE
          • August 2011
          • 199

          #5
          Intressant! Jag har tre vuxna honor (+ typ 14 yngel) Den nya, som uppenbarligen har högst rang är störst. Den näst största är den som krälar i stoftet och den minsta (nyss blivit stor) verkar inte berörd alls. Borde inte den också visa underkastelse, eller vad man ska kalla det på fiskspråk? A ja, kul iaf att iaktta deras beteende! Kan stå och titta på dem hur länge som helst /Sarah

          Kommentar

          • kryddan803
            • July 2011
            • 241

            #6
            De kan ju bero på om man har fått tag i en relativt agressiv hona eller så, eller så kanske de ligger på ungefär sama våglängd och att honan med högre rang inte bryr sig om att "skrämma upp" de med lägre rang, med andra ord on kanske är mer vänligt inställd. Ja visst är det härligt? Jag fastnade en gång framför mitt 54L akvarium med rödmunstetror, platy och guppy i en och en halv timme ;D

            Kram S.E

            Kommentar

            • SarahE
              • August 2011
              • 199

              #7
              Hmm, jo så är det nog. Nu verkar det råda frid och ro i karet iaf.

              Kommentar

              Arbetssätt...