Känsliga magar på endler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SarahE
    • August 2011
    • 199

    Känsliga magar på endler?

    Osäker på om jag postat detta under rätt ämne, men men..

    Matade mina endler med frysmat (ej röda mygg, utan nåt som liknade söndermalda små kräftdjur typ). Det var andra gången jag ger dem det sen jag köpte dem för några veckor sen. Nu tycks båda mina endler-hanar ha "ont i magen". De bara står bland växterna och bajsar korvar som är ljusa med små svarta "klumpar" i. Honorna verkar helt opåverkade. Är endler känsliga mot sådan mat??
    /Sarah
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det bör inte vara någon fara.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Fast om det är Artemia så är det väl bastant mat och sedan överhuvudtaget så bör man mata försiktigt i början när man byter fodertyp.

      Förr fångade folk på våren mycket mysis till sina fiskar och om de då inte hade fått mysis på flera månader och man då helt plötsligt började mata med detta foder så blev fiskarna garanterat sjuka (även om mysis i och för sig var ett bra foder för de fiskar man matade)
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • SarahE
        • August 2011
        • 199

        #4
        Okej, har ju matat med det några få ggr tidigare, mest för mina tetror som älskar det. Tror du att sjuklingarna överlever? Ska flytta över alla endlers till mitt andra kar så fort det är ingånget ordentligt. Varför har inte honorna blivit sjuka?

        Kommentar

        • SarahE
          • August 2011
          • 199

          #5
          Ska endlers alltså bara ha flingfodret då? Ärtor är de inte överdrivet förtjusta i.

          Kommentar

          Arbetssätt...