Har fått yngel!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    håller med macke här. asså vill inte på nått sätt "hoppa på" din lycka här. ( som sagt kom ju själv ihåg hur glad man var) men levandefödande är som ogräs tillslut. du kommer ha hela karet fullt o de är rätt svåra att bli av med dessutom. men det här är vägen in till mer intressanta fiskar som ciklider. hur de förbereder platsen för att lägga ägg, hur de vaktar o sen deras yngelvård. fantastiskt att se på

    så lycka till o hoppas du kommer fortsätta till mer "avancerade" fiskar senare

    Kommentar

    • CarroAnn
      • August 2011
      • 110

      #17
      Haha, tack för alla tips! Och nej ni stör inte alls min lycka just nu! Det är ju roligt att läsa vad ni har att säga! Ja, är ju ganska ny på det här men mer avancerade fiskar blir det kanske senare! Känner dock att jag fortfarande lär mig med dessa och vill inte köra på för avancerat som start.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        nej håll du dig tills dessa tills du känner dig redo för annat

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #19
          Skönt att vi inte stör din lycka och som Hannesc säger att när du sen kanske vill testa på lite ciklider så studera gärna deras beetende. Är mycket intressant tycker jag . Lycka till med dina framtids odlingar iaf! .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • CarroAnn
            • August 2011
            • 110

            #20
            Haha! Jo tack!

            Kommentar

            • Kapten Zoom
              • January 2011
              • 814

              #21
              Jag kommer också ihåg första mollyynglingen. Blev alldeles till mig och mailade bilder till mina syskon och höll på.
              Nu är det nästan en plåga som de förökar sig. Har redan sålt av hela black molly beståndet. Skänker löpande bort dalmatiner mollys. Kommer sälja ett gäng saffrans och silvermollysar inom kort när de blir litet större. Och jag har inte hållit på med fiskar i ett år ens.

              Funderar på att gå över till ciklider eller något.
              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

              Kommentar

              • CarroAnn
                • August 2011
                • 110

                #22
                Hahahaha! Som det kan gå

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #23
                  Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                  Jag kommer också ihåg första mollyynglingen. Blev alldeles till mig och mailade bilder till mina syskon och höll på.
                  Nu är det nästan en plåga som de förökar sig. Har redan sålt av hela black molly beståndet. Skänker löpande bort dalmatiner mollys. Kommer sälja ett gäng saffrans och silvermollysar inom kort när de blir litet större. Och jag har inte hållit på med fiskar i ett år ens.

                  Funderar på att gå över till ciklider eller något.
                  Sådär brukar det vara ibland, men man kommer nästan alltid tillbaka till levandefödarna då och då....det är det som är bra med den här hobbyn; man kan ändra och fixa som man vill, och sedan ångra sig och börja om....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • CarroAnn
                    • August 2011
                    • 110

                    #24
                    Uppdatering once again:

                    Hittade ännu ett yngel i det stora akvariet! Självklart flyttades det över till det mindre akvariet med detsamma! Yngeln där verkar trivas och börjar faktiskt att äta också! De är nu 12 st. De är pigga små rackare!!!

                    Som sagt, tips får hemskt gärna kommas med! Hur stora bör de vara vid en månads ålder om de växer rätt?

                    Kommentar

                    • CarroAnn
                      • August 2011
                      • 110

                      #25
                      Har fått efterlängtade guppyyngel nu också! YAAY! Längtar tills färgerna börjar visa sig, har hittat 5 små yngel än så länge, tror inte det finns fler, säkert redan uppätna, men fem är alldeles lagom tycker jag!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...