Guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MadamHex
    • July 2011
    • 9

    Guppy yngel

    Hej. Jag har en fråga.

    En av mina Guppy´s fick 10 yngel för exakt 1 månad sedan. Jag flyttade dem till ett mindre akvarier (60L) så att de kunde/kan växa i lugn och ro. Nu är de mellan 1 - 1,5 cm stora.
    Men när kan jag flytta dem till det stora akvariet till de andra fiskarna? Men jag är lite osäker på en av ynglerna, alla är ljusa och ser ut som fiskarna ska göra. Men det finns en liten yngel som är kolsvart och ser ut som ) fast liggande. Hehehe hoppas att ni förstår vad jag menar. Är det någon som vet varför den ser ut så?
    Och kommer den att dö för att den är (missbildad) ?

    I det stora (125L) har jag 4 guppy, 10 neon tetra, 6 svärdbärare, 9 leopard danio, 2 röd och 3 svart fantom tetra, 10 koppar tetra och 2 mal.
    Är de fortfarande för små för att "flytta hem" eller är det någon som tror att det skulle gå???


    Tackar för all hjälp jag kan få.

    MVH // MadamHex
  • Moving Waves
    • August 2010
    • 1403

    #2
    Det går bra att flytta dem och ja, missbildningar går inte bort så ta bort den du.
    - - -
    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

    Kommentar

    • CarroAnn
      • August 2011
      • 110

      #3
      Man brukar ju säga att man kan flytta över ynglen när de inte får plats i de stora fiskarna gap, så du kan nog flytta över dem nu . Vad du ska göra med den svarta... ja, det vet jag faktiskt inte! :/ Hoppas det går bra!!

      Kommentar

      • Millis71
        • August 2011
        • 225

        #4
        Skulle ta bort den så fort som möjligt. Mosa den i lite papper. Tog själv bort 5st "krokiga" yngel idag. Tror att dom andra skulle klara sig i stora karet nu, men se till att det finns många gömställen/växter om dom behöver. Lycka till!

        Kommentar

        Arbetssätt...