Hur många yngel är normalt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    #16
    hehe perfekt beskrivning på en guppy

    Kommentar

    • Millis71
      • August 2011
      • 225

      #17
      Det är en Guppy! Men det är någon korsning naturligtvis. Dom kallas halv svart. Kroppen bak är svart innan färgerna på stjärten kommer.... Hon är ganska stor o ser ut att spricka snart. står bara o flåsar vid vattenytan. Blir en ny kull i början på veckan men som sagt så får dom bli fiskmat. Jag har redan 103st yngel att ta hand om....

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #18
        Ursprungligen postat av Millis71
        Det är en Guppy! Men det är någon korsning naturligtvis. Dom kallas halv svart. Kroppen bak är svart innan färgerna på stjärten kommer.... Hon är ganska stor o ser ut att spricka snart. står bara o flåsar vid vattenytan. Blir en ny kull i början på veckan men som sagt så får dom bli fiskmat. Jag har redan 103st yngel att ta hand om....
        Jag skojade naturligtvis när jag undrade om du av misstag fått en svärdbärarhona! Färgen på honan kallas också "tuxedo", säkert finns det fler populärnamn...lycka till i fortsättningen! (det är ingen "korsning" utan speciella anlag i generna som ger den svarta färgen, anlaget är reccecivt, alltså behöver båda föräldradjuren ha det för att det skall visa sig i nästa generation, detta gör också att det är relativt lätt att odla bort snabbt...)
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Millis71
          • August 2011
          • 225

          #19
          Tack för info. Ynglernas båda föräldrarna var det (tuxedo)men ynglerna är lite blandat kan man se kanske 25% som är helt svarta baktill nu ca.4veckor. Ska man satsa på dom då eller är dom lika vanliga? Tänkte behålla några själv....

          Kommentar

          Arbetssätt...