fiskar med platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannaep
    • July 2011
    • 20

    fiskar med platy?

    Hejj!

    Jag har tänkt nu och jag funderar på att köpa några platy fiskar ... men vilka passar med platys?
    Jag vet också att man inte ska ha svärdbärare med platy för då kunde de tydligen få yngel tsm .
    Jag har ett något på 500 liters akvarium så det får väl plats ganska många fiskar i det..
    Ska skaffa platy och neontetra tror jag men vill ha lite mer fiskar också om ni har några tips skriv gärna !
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    du kan ha det som inte blir så stora så dom äter dina neoner. dvs väldigt mycket

    Kommentar

    • hannaep
      • July 2011
      • 20

      #3
      oj det visste jag inte ne då ska jag inte ha nioner med dom

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        det jag menar är att det finns väldigt många som skulle passa så om man skulle göra en lista så skulle den bli vääldigt lång.

        vad är du intresserad av? då blir det lite lättare

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ett stort stim med neontetror hade varit nice. Kanske 40-50 st? Lite scalarer som gör så att de stimmar ihop . Kan se det framför mig. Eller bara köra på med en masa småfisk.

          Men som Freddi36 säger: vad är det för fiskar som du gillar och är intresserad av ?
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • hannaep
            • July 2011
            • 20

            #6
            jag gillar lite färggladare fiskar + Fredliga , fina och inte sånna som inte vill visa sig . Och så vill jag ha lite fina "städare" också som inte blir mer än 20cm .
            Men finns det inte några lite större tetror än neonisar?
            Men 1 sak har jag bestämt mig för , att jag ska ha platy fiskar .

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              neoner är ju hyffsat små så klart det finns. t.ex rosentetror tycker jag är jättefina. rosa.

              fina städare är t.ex pansarmalar. ett stimm på 10+ st är jättesnyggt

              färgglada fiskar som är fredliga och väldigt intressanta är olika dvärgciklider. t.ex Apistogramma arterna gillar jag mycket. dom har ett intressant yngelvårdsbeteende också så får du yngel på dom så får du även en liten upplevelse att se när dom skyddar yngelna.

              Kommentar

              Arbetssätt...