Grå platy-yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jensie84
    • July 2011
    • 2

    Grå platy-yngel?

    Hej har för två veckor sedan blivit "förälder" till 55 små platyyngel...alla guloranga som sina föräldrar. Trodde detta var den första kullen... men fick idag, när jag skulle rätta till akvariets bakvägg, syn på ett grått yngel på baksidan. Cirka 2 cm långt. Ser ut precis som en platy men färgen förvånar mig då de tre platys jag köpt är gula med orange bakkropp. Har även tre svärdbärare i akvariet, skulle det kunna va de som ynglat av sig eller är det helt enkelt en platy med annan färg? mina svärdbärare är alla orangeröda i färgen.

    Är hemskt tacksam för svar.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    De färgglada platy och svärdbärare (de kan förresten korsa sig) vi har i akvarier är odlingsformer, och de har ju ingen stamtavla, så det är svårt att veta vad som finns i generna, och vad för färger det kan dyka upp i kullarna. Vildformen är dessutom mer gråaktig, och jag antar att yngel som ser mer ut som vildformen också kan dyka upp.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Jensie84
      • July 2011
      • 2

      #3
      ok! tack för svaret. Ska bli riktigt spännande att se vad det blir för färg, om den överlever.

      Kommentar

      Arbetssätt...