Guppy vs Platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    Guppy vs Platy?

    Jag har bestämt att när mitt projekt är klart så ska jag ha guppy eller platy i burken men nu undrar jag med er kunniga vilken av dom ni rekomenderar, och vad finns det för för och nackdelar med dom olika fiskarna??

    Det att jag står mellan dessa fiskar är för att jag tycker dom är så otroligt fina, dom finns i massa olika färger

    fler frågor kommer senare när jag valt fisk med hjälp av er
    http://myraakita.blogspot.se/
  • rexi
    • July 2011
    • 106

    #2
    jag är inte så kunnig men jag tycker att guppy är finare
    man lär sig så länge man lever

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      var jag tvungen att välja:

      jag skulle nu aldrig få för mig att ha någon av dessa fiskar så mitt svar är verkligen inget "men båda är så fina att det är svårt att välja " så det är verkligen genomtänkt..

      skulle det bli guppy..

      jag har haft nöjet att donera lite fisk till aquaria och fick som tack gå ner i deras dammar för att försöka håva cichla-yngel.. till mitt stora förtret lyckades jag inte håva något som ens liknade en rovfisk och än mindre köpa loss deras flaggstjärtstetra som jag såg skulle bli uppäten av deras redtail (vilket hände 2 veckor senare).. så vad gör man.. girig som man är börjar jag håva matfisk till mina gars (fläckig bengädda på listorna eftersom allt som är en rovfisk måste heta gädda på svenska).. sagt och tvättat.. jag kommer hem med 500 guppy och en upplevelse som är så nära amazonas jag kommer att komma på ett tag.. jag släpper ner dessa i ett mindre kar för att försöka se om det finns några tecken på parasiter eller andra sjukdomar.. problemet är att när jag ser dem så nära sin fulla potential kan jag helt enkelt inte förmå mig att släppa ner den färgprakten som mat..

      dvs.. var jag tvungen att välja skulle jag ta guppy eftersom de kan vara riktigt, riktigt vackra!
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • kryddan803
        • July 2011
        • 241

        #4
        Guppy såklart! De Är Liksom Overkligt Vackra!

        Kommentar

        Arbetssätt...