Guppy honor Gravida?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tess85
    • April 2011
    • 2

    Guppy honor Gravida?

    Jag har några frågor :
    Jag tror några av mina guppy honor är gravida vad gör man då? jag har ett yngelkar vet ej hur man sätter den dock.

    Dom finns i ett kar som är 570 liter det finns malar , silverhajar och någon regnbågs vet ej namnet.


    Snälla hjälp.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du bara tätt planterat så behöver du inte göra någonting, det kommer att överleva några yngel som kommer att vara de starkaste individerna. Skulle du inte ha några gömställen för ynglen så kan en födokasse vara något att prova om du inte orkar köra igång yngelkaret.

    Skulle du vilja sätta igång detta är det bara att ta vatten från det stora karet och sätta in någon form av filtrering, släppa i honan och vänta...även här är det inte fel att ha mycket växter som ynglen kan gömma sig bland de första timmarna tills de blivit goda simmare och då mindre intressanta som snacks.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Tess85
      • April 2011
      • 2

      #3
      Jag har dåligt med gömställen och födokasse? Jag har bara sån liten genomskinlig tank med någon mellan vägg. Hur ska den lilla tanken sitta?? Ska jag ta bort honorna som troligtvis är gravida?? redan nu?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jag tycker inte du ska ta ur honorna. det stressar de onödigt mycklet. låt de gå i karet. plantera lite mer växter så kommer yngel överleva. du kommer tillslut ha mer guppy än du vill ha.

        av levandefödande får man yngel vare sig man vill eller inte.

        Kommentar

        Arbetssätt...