gravid platy? bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blomqvist00
    • February 2011
    • 90

    gravid platy? bilder

    hej, jag har en platyhona som jag är lite osäker på. Vet ni om hon är gravid eller inte?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Tacksam för svar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är inga jättebra bilder, men en platyhona som går ihop med en hanne och inte skulle vara gravid....hmmm...nä! Så du kan nog räkna med tillökning inom en månad iaf, sedan om det blir några yngel som överlever i det karet är en annan femma!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • blomqvist00
      • February 2011
      • 90

      #3
      okej, tack

      Kommentar

      • wierdalien
        • February 2003
        • 936

        #4
        ja förmodligen gravid och får ungar en gång i månaden. skulle dock gissa på att dina tetror smaskar i sig ynglen....
        -----------------------

        Kommentar

        • YellowFish
          • April 2010
          • 213

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det är inga jättebra bilder, men en platyhona som går ihop med en hanne och inte skulle vara gravid....hmmm...nä! Så du kan nog räkna med tillökning inom en månad iaf, sedan om det blir några yngel som överlever i det karet är en annan femma!
          Jag har 3 honor och 5 hanar sedan december, inga yngel än
          YellowFish

          Kommentar

          • wierdalien
            • February 2003
            • 936

            #6
            då har någon ätit upp ynglen. nackdelen för platyyngel är att dom är lätta att upptäcka pga färgen. Eftersom platyn föder ca en gång i månaden så har du med största sannorlighet missat flera födslar som blivit mat.
            -----------------------

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Tetror med yngel brukar bara bli en sak...den dagen behöver du inte mata tetrorna iaf!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Alexia
                • January 2011
                • 509

                #8
                Ursprungligen postat av ansjo
                Tetror med yngel brukar bara bli en sak...den dagen behöver du inte mata tetrorna iaf!
                Fast beror ju lite på förutsättningarna med väl? Eller kanske vilken sorts tetror?

                Jag har platyyngel som överlevt inte bara sina blodtörstiga föräldrar, ett antal hungriga guppys utan också att dela bostad med 25 (ev 26, de var lite besvärliga att räkna) neontetror. Misstänker det finns fler yngel jag inte sett med, de är nog bara en - två veckor än att döma av storleken. Men de lurar i javamossan på en synnerligen mossbeväxt sten. Pilar in ut och genom mossan står och trycker i den när det cruisar förbi för mycket tetror. Ett annat gäng håller till i rena urskogen av egeria najas och tusenblad. Neonerna mfl simmar ut och in där och hoppas på tur, men ynglen slinker elegant undan.

                Återstår väl att se hur många som överlever 'hela vägen' dock.

                Kommentar

                Arbetssätt...