Är mina guppys gravida?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decals
    • January 2011
    • 101

    Är mina guppys gravida?

    Hejhej! ( igen haha ) .



    Nu är det så att jag är lite osäker på om mina två guppys är gravida.
    Den gråa har en mörk prick fast är inte säker på om det är den dära 'gravid-pricken' också blir jag ganska osäker på om hon är gravid för hanen visar upp sig för henne och flirtar ( vad det ser ut som )

    Sen har vi den nya honan.
    Hon har också som en prick fast den är mer röd ..

    Skulle vilja ha svar snabbt eftersom jag har hört att gravida honor kan dö om de stressas för mycket eller 'plågas' av andra fiskar. Min största hona , ( guldiga ) jagar min andra hona ( gråa ) , så jag vill hellst inte ha dödsfall
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    nog inga problem med stressen. men köp lite fler växter så att mamma guppy kan gömma sig samt att ynglena kan gömma sig o överleva

    Kommentar

    • Decals
      • January 2011
      • 101

      #3
      Ska göra det på måndag c: , så du tror att de/hon är gravid?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        kanske. var så länge sen jag hade levandefödare. slutade bry mig tillslut för det blirr yngel vare sig man vill eller inte

        Kommentar

        • mollsan
          • March 2010
          • 228

          #5
          Om hon går med hanar så är hon gravid ;0)
          Det är ganska vanligt att butikshonor dör efter de ynglat. Men då har du ju ynglen iallafall!
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

          Kommentar

          • Decals
            • January 2011
            • 101

            #6
            Va?! Neeeej . Mitt spyke kommer ärligt talat att inte klara av ett dödsfall. :/ går det att undvikas?

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              #7
              Tyvärr är dödsfall något man får lära sig att leva med med den här hobbyn... Fiskar lever inte för alltid, och speciellt många mindre och vanliga akvariefiskar, som t.ex guppys, odlas ofta så hårt på att de inte blir särskilt långlivade...

              Kommentar

              Arbetssätt...