Svarta Endlershybrider.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    Svarta Endlershybrider.

    Vilken Endlershybrid får mest svart i sig? Den med svart mamma eller den med svart pappa?
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    #2
    Är det en dum fråga eller är det ingen som vet?

    Kommentar

    • squamata
      • September 2006
      • 144

      #3
      Har då aldrig sett en svart endlerhona !
      Visa gärna foton om du har

      Kommentar

      • Alexia
        • January 2011
        • 509

        #4
        Fast det är ju hybrider TS frågar om? Och om pappan eller mamman ska vara svart för att hybridavkomman ska bli mest svart.

        Och man kan ju avla hybrider med en svart guppyhona och en endlerspappa, eller en endlersmamma och en svart guppypappa. Dvs man behöver ingen svart endlershona för att avla en hybrid med svart mamma.

        Kommentar

        • Dreama

          • November 2007
          • 286

          #5
          Jag menar om det har någon betydelse om man korsar Endlershona/Svart Guppyhane eller Svart Guppyhona/ Endlershane?

          Kommentar

          • Dreama

            • November 2007
            • 286

            #6
            Jag ser att många har varit inne och tittat. Är det då ingen som vet om det har någon betydelse?

            Kommentar

            • Alexia
              • January 2011
              • 509

              #7
              Jag har ingen aning, men det är ju bara att provodla? Tar ju inte lång tid få svaret =)

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #8
                klart det lär ha betydelse eftersom honor och hanar kan ha olika genuppsättningar, men exakt svar får du om du testar båda varianterna i varsin burk. då lär du se om det blev någon uppenbar skillnad eller inte...
                -----------------------

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Du kommer få återkorsa eller korsa inom F1-generationen för att få fram riktigt svarta hybrider, och för att behålla det över tid. Dessutom får du rensa ut dåligt färgade exemplar över tid, eftersom vissa individer kommer "klyva ut" anlagen och visa sig som "rena"endlers igen, fast de bär på vanliga guppygener. OK? Sedan kan man undra VARFÖR du vill ha fram svarta "endlershybrider" när det redan finns så många fina Svarta akvarieguppystammar....krångligt helt i onödan.......
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  Arbetssätt...