Hur många yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zewy
    • January 2011
    • 100

    Hur många yngel?

    Hej!

    Jag har kollat runt lite på youtube och jag såg en video där en svärdbärare fick 300 yngel!!! jag har själv platys och undrar hur många de får? Eftersom de båda är inom arten xiphophorus. Jag vet att platys inte får 300 st , men hur många, ca?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är jag personligen tveksam till att en svärdbärare får 300 yngel på en gång.
    En bra kull från en vuxen Platy ger kanske drygt ett trettiotal.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Zewy
      • January 2011
      • 100

      #3
      Kolla in den här !

      When my swordtail began to breed, I put her in another aquarium and filmed. The first fry became food in the large aquarium. I got hold of the 288 live fry. ...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det var grymt kan jag säga, iofs såg ynglen ut att vara små och honan stor, men så många trodde jag knappast att det kunde bli.
        Skön tur h*n hade som fick se henne föda samt att honan blev uppfångad innan hon började kalasa på ynglen...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Zewy
          • January 2011
          • 100

          #5
          Man blir lite sugen på att köpa nån svärbärare nu

          Kommentar

          • icehacker
            • December 2010
            • 1046

            #6
            Jag har tre honor som börjar bli lite tjocka. Börjar de käka yngel så fort dom föds eller? Får stå vakt isf :P
            60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

            Kommentar

            • Zewy
              • January 2011
              • 100

              #7
              Jag kommer ihåg när min kompis svärdbärare fick yngel, och den försökte äta dem från början men jag tror att det beror på storleken på akvariumet den föder i. Vi va lite mindre och la honan i en bur, det var nog därför.

              Kommentar

              Arbetssätt...